hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصفهان|علت تغییر مزه آب چه بود؟

اصفهان|علت تغییر مزه آب چه بود؟

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در مقطعی از تابستان امسال شاهد تغییر مزه آب برخی مناطق شهر بودیم که از لحاظ بهداشتی، خطری مشترکان را تهدید نمی‌کند.
ناصر اکبری  اظهار داشت: سال 87 موعد تحویل سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ بود که متاسفانه بارها و بارها به دلیل مشکلات فنی و اعتراضات دیگر استان‌ها به تعویق افتاد و هنوز هم به بهره‌برداری نرسیده است. اکنون با کمبود 3 تا 4 متر مکعبی آب در ثانیه در استان مواجه هستیم و اگر این کمبود را از طریق منابع محلی جبران نکنیم، قطعا با جیره‌بندی آب مواجه خواهیم بود.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب در سه سال گذشته رویکرد جدیدی نسبت به چاه‌های محلی اتخاذ کرده و حدود 75 حلقه چاه در شهرهای مختلف احداث کرده که در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیفیت آب این چاه‌ها یقینا قبل از استفاده مورد بررسی قرار خواهند گرفت و شبکه بهداشت استان بر آن نظارت می‌کند و تا زمانی که سلامت آب تایید نشود در شبکه آبرسانی استان جایی ندارد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه تغییر ذائقه مردم به معنای پایین آمدن کیفیت آب نیست، گفت: در مناطقی مانند خانه اصفهان، ملک‌شهر و خاقانی که ساکنان انتقاداتی نسبت به تغییر کیفیت آب داشتند، آب چاه‌های از پیش ساخته شده مورد استفاده قرار می‌گرفت و طبیعتا عادت به ذائقه جدید مدتی طول می‌کشد و در ابتدا چندان مورد قبول واقع نمی‌شود. در حالی که تغییر میزان شوری و املاح آب از لحاظ بهداشتی، سلامت مشترکان را در خطر قرار نمی‌دهد. البته این تغییر منابع آبی تنها در مقطعی از فصل تابستان که با کمبود آب مواجه هستیم رخ می‌دهد و در مابقی فصول، مشترکان از آب تصفیه‌خانه بابا شیخ علی استفاده می‌کنند.
 
وی ادامه داد: در کشور آلمان اکثر آب‌های مورد مصرف خانوارها از طریق چاه‌ها تامین می‌شود و تصفیه‌خانه‌ها در این کشور به طور محدود مشغول به کار هستند. همچنین از لحاظ کیفی نیز آب چاه‌هایی که در عمق 8 متری زمین قرار دارند برای آشامیدن قابل استفاده هستند. چاه‌های مناطقی مانند خانه اصفهان، ملک‌شهر و آتشگاه چنین وضعیتی را دارند. همچنین سفره‌های آب زیرزمینی غنی‌تری نسبت به دیگر مناطق شهر اصفهان دارند.

اکبری اضافه کرد: میزان املاح حل شده در آب چاه‌ها در مناطق مختلف، متفاوت است. مردم در سفرها متوجه تغییر مزه آب می‌شوند که این خود نشان از عدم یکپارچگی املاح در آب شهرها و روستاهای مختلف است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد